הרב הראשי הנחה: "להמשיך במלאכת הזיהוי גם בשבת"

פנחס בן זיו 2 Comment on הרב הראשי הנחה: "להמשיך במלאכת הזיהוי גם בשבת"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ביקר לפני שעה קלה בבסיס הרבנות הצבאית בשורה, והנחה: "מלאכת זיהוי החללים והכנתם לקבורה לא תיפסק גם בשבת, זהו פיקוח נפש". מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א בפסק הלכה: "אין למהר ולקבור את הנרצחים בלי זיהוי ודאי, כמו כן יש להימנע מקבורה זמנית של הנרצחים"

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ביקר לפני שעה קלה בבסיס הרבנות הצבאית בשורה, שם מתבצעת מלאכת הקודש של זיהוי החללים הנופלים והבאתם לקבר ישראל, במענה לשאלה כיצד לנהוג בשבת אמר הרב הראשי, "אני מתרגש ומתפעם מהמסירות הגדולה של כל הצוותים, אני מעריך שלא תסיימו לפני שבת אבל זה חשוב ונדרש וזה פיקוח נפש כי אם מתברר שמישו כאן הוא יורד ממצבת הנעדרים. במצב מלחמה זהו פיקוח נפש. אתם ממשיכים לעבוד גם בשבת קודש ויעשו כל מאמץ להמשיך את מלאכת הקודש כביום חול ובעזרת ה׳ נזכה לשבת נחמה."

play-sharp-fill

אתמול התקיים דיון חירום בלשכתו של מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א, בהשתתפות השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי, מנכ"ל משרדו יהודה אבידן ונציג הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה. הדיון עסק בשאלות החמורות שעולות בטיפול בזיהוי הנרצחים ובהבאתם לקבורה.

בסיום הדיון הוציא מרן מכתב שבו השיב באופן כתוב לשאלות המהותיות שעלו בדיון ולגביהן נדרשה הכרעה הלכתית ברורה ומהירה.

השאלה הראשונה עסקה בפניית המשפחות להקל בתהליך הזיהוי כדי להביא כמה שיותר מהר את יקיריהם לקבורה:

"הדבר ברור כי עם כל הכאב העצום אין לשחרר בשום אופן גופות לקבורה ללא זיהוי מוחלט וודאי. אדרבא, כבודו של המת מחייב זיהוי ודאי הן מהבחינה הלכתית מחשד עגינות והן מהבחינה הפתולוגית ואין למהר ולקבור ללא זיהוי זה", השיב מרן הראשון לציון.

שאלה נוספת שעלתה בדיון, האם לאפשר קבורה זמנית של הנרצחים מהיישובים בעוטף עזה, לנוכח הסכנה הביטחונית שבקיום לוויות עם משתתפים רבים ביישובים אלו:
"הנה הדבר ברור, כי ככל שהדבר מתאפשר אין לילך בשום אופן בדרך פתרון של קבורה זמנית אף אם על ידי כך יהיו ההלוויות בצמצום רב עם מניין אנשים או שחלק מבני המשפחה בשבי ואינם יכולים להשתתף, כי יש בזה מכשולים רבים, בעיות רבות, ופגיעה חמורה בכבודו של מת וניוולו"

בסיום מכתבו ציין הראשון לציון, כי עמד מקרוב אחר הפעילות הכבירה של המשרד בנוגע לטיפול בגופות הנרצחים, על ידי השר ומנכ"ל משרדו יהודה אבידן בעבודה משותפת עם יו"ר הוועדה לכבוד המת ונציג הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה שליט"א.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לב שרים ביד ה' אנחנו צריכים להבין את זה !!!
    ואין לנו על מי להשען רק על אבינו שבשמיים
    שבורא עולם יתן להם החלטות נכונות🙏בממשלה !